Invitasjon til å være med å skape Nordisk Yoga & Meditasjon Alumnifellesskap
Fellesskap for tidligere studenter / alumni
Kjære tidligere student.
Gjennom de siste årene har mange mennesker gått gjennom yoga- og meditasjonsutdanningene ved det som tidligere het Norsk Yoga og Meditasjonsskole, og som nå videreføres som Nordisk Yoga & Meditasjonsskole.
Mange har delt sterke praksishelger, fordypning, indre arbeid, fellesskap, undervisningstrening og viktige livsprosesser. For mange har utdanningen ikke bare vært et kurs eller en kompetansevei, men også en personlig reise, et møte med praksis, og et fellesskap som har satt spor.
Etter flere utdanningskull kjenner jeg at tiden kanskje er moden for å undersøke om vi kan skape en tydeligere ramme for dette videre – et fellesskap for tidligere studenter, ofte kalt et alumnifellesskap der kontakten, praksisen, inspirasjonen og lærerrollen kan få leve videre også etter at selve utdanningen er ferdig.
Derfor ønsker jeg å invitere tidligere studenter til å være med å utforske om vi sammen skal etablere et enkelt og levende alumnifellesskap. Dette kan etter hvert eventuelt bli en formell alumniforening, men det kan også begynne som et tydeligere organisert nettverk med noen enkle roller og ansvarsområder.
Første digitale oppstartsmøte
Som et første konkret steg inviterer jeg til et digitalt oppstartsmøte for tidligere studenter / alumni:
Tid: Onsdag 20. mai kl. 20.00–21.00
Sted: Google Meet
Lenke til videosamtalen:
https://meet.google.com/hhi-uzfv-byo
Det er også mulig å bli med via telefon:
Telefon: +47 23 88 31 16
PIN-kode: 338 858 958#
På møtet vil jeg dele litt om tanken bak fellesskapet, og høre hva dere kunne ønske dere videre. Det kan for eksempel handle om digitale praksiskvelder, fysiske samlinger, fordypningshelger, inspirasjonssamlinger, repetisjon fra utdanningene, mulighet for tidligere studenter til å prøve seg som lærere, eller bare en enkel måte å holde kontakten på.
Du trenger ikke forberede noe. Det er også helt fint å bare komme og lytte. Send meg gjerne en kort melding hvis du tror du kommer, så får jeg en liten følelse av interessen.
Et mulig navn kan være:
Nordisk Yoga & Meditasjon Alumnifellesskap eller, hvis vi velger en formell forening: Nordisk Yoga & Meditasjon Alumniforening
Navn og form kan vi lande sammen. Det viktigste i første omgang er å kjenne etter om det finnes interesse, energi og mennesker som ønsker å være med å gi dette liv.
Hvorfor et alumnifellesskap?
Når en utdanning er ferdig, kan det være lett at kontakten gradvis blir svakere. Samtidig vet jeg at mange sitter igjen med et ønske om videre praksis, inspirasjon, fellesskap og støtte. Noen ønsker kanskje å begynne å undervise mer. Noen ønsker å holde kontakten med mennesker de har delt en viktig reise med. Noen ønsker faglig påfyll og videre fordypning. Noen ønsker et sted å prøve ut undervisning i en trygg ramme. Noen ønsker bare å vite at det fortsatt finnes et levende nettverk rundt praksisen og skolen.
Et alumnifellesskap kan bli en enkel og ryddig ramme for dette – ikke som et stort og tungt prosjekt, men som et levende praksisfellesskap som kan få vokse i den grad det faktisk finnes interesse, energi og mennesker som ønsker å være med å bære det.
Hva kan fellesskapet romme?
Et alumnifellesskap kan etter hvert romme ulike former for aktivitet, for eksempel:
Hva skal det ikke være?For meg er det også viktig å være tydelig på hva dette ikke skal være.
Det skal ikke være en ny tung administrativ struktur. Det skal ikke være et prosjekt som én person skal bære alene. Det skal ikke erstatte de nære fellesskapene som har oppstått i hvert enkelt utdanningskull. Det skal ikke bli en konkurrent til Nordisk Yoga & Meditasjonsskole. Det skal heller ikke bli en stor portal, medlemsplattform eller kommersiell kursmodell i første omgang.
Tanken er snarere å skape en enkel alumniramme, der tidligere studenter selv kan være med å gi liv til fellesskapet. Nordisk Yoga & Meditasjonsskole kan støtte, inspirere og samarbeide med fellesskapet, men selve alumnifellesskapet bør på sikt være alumnibåret.
Formell forening – eller et tydelig uformelt nettverk?
Et viktig spørsmål er hvilken form dette bør ha.
Én mulighet er at vi etter hvert stifter en enkel formell alumniforening, med vedtekter, styre og en ryddig struktur. En slik forening kan gi tydeligere roller, ryddigere økonomi, mulighet for felles konto/Vipps, større eierskap blant tidligere studenter og et tydelig skille mellom skolen og alumnifellesskapet.
En annen mulighet er at vi i første omgang holder det mer uformelt, men likevel tydelig organisert – for eksempel med en liten koordineringsgruppe og noen enkle ansvarsområder for digitale samlinger, fysiske samlinger, kommunikasjon og aktiviteter.
Begge deler kan være gode løsninger. Det viktigste er ikke at vi bestemmer alt på forhånd, men at vi møtes, kjenner etter og ser hva som faktisk passer for oss nå.
For meg er det viktig at dette ikke føles stort, skremmende eller byråkratisk. Selv en formell forening kan holdes enkel og jordnær hvis vi ønsker det. Samtidig kan vi også begynne med tydelige roller og en enkel struktur uten nødvendigvis å stifte en forening med en gang.
Et mulig prøveårMin tanke er at vi uansett kan starte forsiktig, som et slags prøveår.
I dette prøveåret kan vi holde rammen enkel og se hva som faktisk får liv. Det kan for eksempel handle om å samle tidligere studenter i et alumninettverk, holde ett eller noen få digitale oppstartsmøter, teste enkelte online-timer eller praksissamlinger, undersøke interesse for fysiske samlinger, støtte tidligere studenter som ønsker å dele undervisning, og se om det finnes nok energi til at fellesskapet skal fortsette videre.
En av de første konkrete tingene vi kan vurdere, er om fellesskapet eller foreningen skal ha en felles betalt Zoom-konto. Det kan gi oss en enkel digital møteplass for online-timer, delingsmøter, faglige kvelder, koordineringsmøter og eventuelle samlinger for de ulike utdanningskullene. På den måten får vi en praktisk digital infrastruktur uten å måtte bygge en større portal eller medlemsplattform fra starten.
En eventuell liten medlemskontingent eller frivillig støtte kan blant annet bidra til å dekke felles kostnader, som Zoom-konto, enkel administrasjon og eventuelle fellesarrangementer. Dette er ikke noe vi trenger å lande med én gang, men det kan være en praktisk og konkret måte å gjøre fellesskapet litt mer bærekraftig på.
Etter prøveåret kan vi evaluere: Hva har fungert? Hva har fått liv? Hva ønsker folk mer av? Skal dette fortsette som et uformelt nettverk, eller skal det organiseres som en formell forening? Skal det være enkelt og lite, eller utvikles videre?
Slik kan vi starte ryddig, men uten å binde oss til noe stort og tungt før vi vet hva som faktisk vil vokse frem.
Hvem er fellesskapet for?
Fellesskapet er først og fremst tenkt for tidligere studenter ved Nordisk Yoga & Meditasjonsskole og tidligere Norsk Yoga og Meditasjonsskole.
Det kan gjelde tidligere studenter fra yogalærerutdanning, meditasjons- og mindfulnesslærerutdanning, videreutdanninger og andre lengre fordypningsløp ved skolen.
Etter hvert kan det også være aktuelt å åpne for andre som står nær skolens praksis, verdigrunnlag og fellesskap, men utgangspunktet er tidligere studenter.
Hva slags roller trengs?
Hvis dette skal bli levende, trenger vi noen mennesker som ønsker å bidra i konkrete roller. Disse rollene kan være en del av en formell forening, men de kan også være uformelle roller i et alumnifellesskap eller en koordineringsgruppe.
Det kan for eksempel være:
Koordinator / styreleder / kontaktperson
En person som hjelper til å holde oversikt, samle trådene og eventuelt kalle inn til møter.
Økonomiansvarlig
En person som kan ha oversikt over eventuell kontingent, Vipps, betalinger, felles økonomi eller enkle regnskapsspørsmål hvis dette blir aktuelt.
Kommunikasjonsansvarlig
En person som kan hjelpe til med informasjon, e-post, grupper, kalender, nettside eller annen enkel kommunikasjon.
Ansvarlig for digitale samlinger
En person som kan koordinere eventuelle Zoom-timer, delingskvelder eller digitale praksissamlinger.
Ansvarlig for fysiske samlinger
En person som kan være med å undersøke muligheten for fysiske praksiskvelder, for eksempel i Oslo eller andre steder.
Lærere og bidragsytere
Tidligere studenter som ønsker å holde enkel praksis, meditasjon, yogatime, delingskveld eller faglig bidrag.
Vanlige medlemmer og deltakere
Mennesker som ønsker å delta, støtte, dele erfaringer, komme med ideer eller bare være en del av fellesskapet.
Alle trenger ikke gjøre mye. Noen kan bidra litt. Noen kan bidra mer. Noen kan bare være med. Det viktige er å se om det finnes nok felles energi til at dette ikke blir noe én person skal bære alene.
Forholdet til kullfellesskapene
Mange utdanningskull har hatt sine egne sterke fellesskap. Det ønsker jeg ikke at et alumnifellesskap skal erstatte.
Hvert kull kan fortsatt ha sine egne WhatsApp-grupper, samlinger, reunioner og indre kontakt. Det nære fellesskapet i et kull er noe eget og verdifullt. Et alumnifellesskap kan heller bli et større rom ved siden av dette – et sted der mennesker fra ulike kull kan møtes, inspirere hverandre og dele praksis på tvers. Slik kan vi ha begge deler: det nære kullfellesskapet og det større alumnifellesskapet.
Broen fra student til lærer
Et viktig formål med alumnifellesskapet kan være å støtte overgangen fra student til lærer.
Mange er ferdige med utdanningen, men kjenner kanskje fortsatt på usikkerhet rundt det å begynne å undervise. Hvor begynner man? Hvordan får man erfaring? Hvor kan man øve? Hvordan finner man sin stemme som lærer? Hvordan kan man holde kontakten med praksisen, også når hverdagen kommer?
Et alumnifellesskap kan bli et trygt sted å vokse videre – ikke som en prestasjonsarena, men som en støttende ramme der tidligere studenter kan få prøve seg, dele erfaringer, holde enkle timer, få inspirasjon og kjenne at de ikke står alene.
Et mulig større perspektivPå lengre sikt kjenner jeg også på en større visjon. Yoga, meditasjon, pust, bevissthet, indre arbeid og helhetlig livsforståelse berører mange menneskers liv på dype måter. Kanskje kan det en gang i fremtiden vokse frem et bredere yoga-, meditasjons- og livssynsfellesskap eller en større paraplyorganisasjon som samler ulike mennesker, praksiser og miljøer.
Men det er ikke der vi trenger å begynne. Det første steget er mye enklere: å se om tidligere studenter ønsker å samles i et levende, jordnært og ryddig alumnifellesskap – et fellesskap for praksis, inspirasjon, videre læring og mennesker som har delt en vei, og som kanskje ønsker å la denne veien fortsette på nye måter.
Første konkrete steg
Første konkrete steg er et digitalt oppstartsmøte:
Onsdag 20. mai kl. 20.00–21.00 på Google Meet
https://meet.google.com/hhi-uzfv-byo
På møtet kan vi snakke om hva vi ønsker at et alumnifellesskap skal være, om vi ønsker en formell forening eller et mer uformelt nettverk i første omgang, hvilke aktiviteter som kunne være aktuelle første år, hvem som kunne tenke seg å bidra, hvilke roller vi trenger, og om vi eventuelt skal gå videre til et formelt stiftelsesmøte.
Dersom det finnes nok interesse, og noen ønsker å tre inn i konkrete roller, kan neste steg være å enten etablere en enkel koordineringsgruppe eller stifte en enkel alumniforening med vedtekter, styre og et første prøveår.
Dersom det ikke er nok interesse til en formell struktur akkurat nå, kan vi likevel la tanken leve videre som et mer uformelt alumninettverk.
Min invitasjon er enkel: La oss undersøke om det finnes nok liv, interesse og felles vilje til å skape et alumnifellesskap sammen.
Jeg kan gjerne ta initiativet og bidra med ramme, retning og faglig støtte. Men hvis dette skal bli levende, må det bli noe flere av oss bærer.
Varm hilsen
Ragnar
Nordisk Yoga & Meditasjonsskole
Kjære tidligere student.
Gjennom de siste årene har mange mennesker gått gjennom yoga- og meditasjonsutdanningene ved det som tidligere het Norsk Yoga og Meditasjonsskole, og som nå videreføres som Nordisk Yoga & Meditasjonsskole.
Mange har delt sterke praksishelger, fordypning, indre arbeid, fellesskap, undervisningstrening og viktige livsprosesser. For mange har utdanningen ikke bare vært et kurs eller en kompetansevei, men også en personlig reise, et møte med praksis, og et fellesskap som har satt spor.
Etter flere utdanningskull kjenner jeg at tiden kanskje er moden for å undersøke om vi kan skape en tydeligere ramme for dette videre – et fellesskap for tidligere studenter, ofte kalt et alumnifellesskap der kontakten, praksisen, inspirasjonen og lærerrollen kan få leve videre også etter at selve utdanningen er ferdig.
Derfor ønsker jeg å invitere tidligere studenter til å være med å utforske om vi sammen skal etablere et enkelt og levende alumnifellesskap. Dette kan etter hvert eventuelt bli en formell alumniforening, men det kan også begynne som et tydeligere organisert nettverk med noen enkle roller og ansvarsområder.
Første digitale oppstartsmøte
Som et første konkret steg inviterer jeg til et digitalt oppstartsmøte for tidligere studenter / alumni:
Tid: Onsdag 20. mai kl. 20.00–21.00
Sted: Google Meet
Lenke til videosamtalen:
https://meet.google.com/hhi-uzfv-byo
Det er også mulig å bli med via telefon:
Telefon: +47 23 88 31 16
PIN-kode: 338 858 958#
På møtet vil jeg dele litt om tanken bak fellesskapet, og høre hva dere kunne ønske dere videre. Det kan for eksempel handle om digitale praksiskvelder, fysiske samlinger, fordypningshelger, inspirasjonssamlinger, repetisjon fra utdanningene, mulighet for tidligere studenter til å prøve seg som lærere, eller bare en enkel måte å holde kontakten på.
Du trenger ikke forberede noe. Det er også helt fint å bare komme og lytte. Send meg gjerne en kort melding hvis du tror du kommer, så får jeg en liten følelse av interessen.
Et mulig navn kan være:
Nordisk Yoga & Meditasjon Alumnifellesskap eller, hvis vi velger en formell forening: Nordisk Yoga & Meditasjon Alumniforening
Navn og form kan vi lande sammen. Det viktigste i første omgang er å kjenne etter om det finnes interesse, energi og mennesker som ønsker å være med å gi dette liv.
Hvorfor et alumnifellesskap?
Når en utdanning er ferdig, kan det være lett at kontakten gradvis blir svakere. Samtidig vet jeg at mange sitter igjen med et ønske om videre praksis, inspirasjon, fellesskap og støtte. Noen ønsker kanskje å begynne å undervise mer. Noen ønsker å holde kontakten med mennesker de har delt en viktig reise med. Noen ønsker faglig påfyll og videre fordypning. Noen ønsker et sted å prøve ut undervisning i en trygg ramme. Noen ønsker bare å vite at det fortsatt finnes et levende nettverk rundt praksisen og skolen.
Et alumnifellesskap kan bli en enkel og ryddig ramme for dette – ikke som et stort og tungt prosjekt, men som et levende praksisfellesskap som kan få vokse i den grad det faktisk finnes interesse, energi og mennesker som ønsker å være med å bære det.
Hva kan fellesskapet romme?
Et alumnifellesskap kan etter hvert romme ulike former for aktivitet, for eksempel:
- digitale yoga- og meditasjonstimer
- fysiske praksissamlinger i Oslo eller andre steder
- delingskvelder og samtaler om praksis, liv og undervisning
- faglig påfyll innen yoga, meditasjon, pust, filosofi, pedagogikk og lærerrollen
- øveundervisning og støtte for tidligere studenter som ønsker å undervise mer
- inspirasjon og erfaringsdeling mellom ulike utdanningskull
- reunioner og videre kontakt etter utdanningene
- en tryggere bro fra studentrollen til lærerrollen
- en felles digital møteplass, for eksempel gjennom en betalt Zoom-konto som kan brukes til yogatimer, meditasjoner, delingsmøter, faglige kvelder og eventuelle kullvise samlinger
- et nettverk av mennesker som deler en felles praksisforankring
Hva skal det ikke være?For meg er det også viktig å være tydelig på hva dette ikke skal være.
Det skal ikke være en ny tung administrativ struktur. Det skal ikke være et prosjekt som én person skal bære alene. Det skal ikke erstatte de nære fellesskapene som har oppstått i hvert enkelt utdanningskull. Det skal ikke bli en konkurrent til Nordisk Yoga & Meditasjonsskole. Det skal heller ikke bli en stor portal, medlemsplattform eller kommersiell kursmodell i første omgang.
Tanken er snarere å skape en enkel alumniramme, der tidligere studenter selv kan være med å gi liv til fellesskapet. Nordisk Yoga & Meditasjonsskole kan støtte, inspirere og samarbeide med fellesskapet, men selve alumnifellesskapet bør på sikt være alumnibåret.
Formell forening – eller et tydelig uformelt nettverk?
Et viktig spørsmål er hvilken form dette bør ha.
Én mulighet er at vi etter hvert stifter en enkel formell alumniforening, med vedtekter, styre og en ryddig struktur. En slik forening kan gi tydeligere roller, ryddigere økonomi, mulighet for felles konto/Vipps, større eierskap blant tidligere studenter og et tydelig skille mellom skolen og alumnifellesskapet.
En annen mulighet er at vi i første omgang holder det mer uformelt, men likevel tydelig organisert – for eksempel med en liten koordineringsgruppe og noen enkle ansvarsområder for digitale samlinger, fysiske samlinger, kommunikasjon og aktiviteter.
Begge deler kan være gode løsninger. Det viktigste er ikke at vi bestemmer alt på forhånd, men at vi møtes, kjenner etter og ser hva som faktisk passer for oss nå.
For meg er det viktig at dette ikke føles stort, skremmende eller byråkratisk. Selv en formell forening kan holdes enkel og jordnær hvis vi ønsker det. Samtidig kan vi også begynne med tydelige roller og en enkel struktur uten nødvendigvis å stifte en forening med en gang.
Et mulig prøveårMin tanke er at vi uansett kan starte forsiktig, som et slags prøveår.
I dette prøveåret kan vi holde rammen enkel og se hva som faktisk får liv. Det kan for eksempel handle om å samle tidligere studenter i et alumninettverk, holde ett eller noen få digitale oppstartsmøter, teste enkelte online-timer eller praksissamlinger, undersøke interesse for fysiske samlinger, støtte tidligere studenter som ønsker å dele undervisning, og se om det finnes nok energi til at fellesskapet skal fortsette videre.
En av de første konkrete tingene vi kan vurdere, er om fellesskapet eller foreningen skal ha en felles betalt Zoom-konto. Det kan gi oss en enkel digital møteplass for online-timer, delingsmøter, faglige kvelder, koordineringsmøter og eventuelle samlinger for de ulike utdanningskullene. På den måten får vi en praktisk digital infrastruktur uten å måtte bygge en større portal eller medlemsplattform fra starten.
En eventuell liten medlemskontingent eller frivillig støtte kan blant annet bidra til å dekke felles kostnader, som Zoom-konto, enkel administrasjon og eventuelle fellesarrangementer. Dette er ikke noe vi trenger å lande med én gang, men det kan være en praktisk og konkret måte å gjøre fellesskapet litt mer bærekraftig på.
Etter prøveåret kan vi evaluere: Hva har fungert? Hva har fått liv? Hva ønsker folk mer av? Skal dette fortsette som et uformelt nettverk, eller skal det organiseres som en formell forening? Skal det være enkelt og lite, eller utvikles videre?
Slik kan vi starte ryddig, men uten å binde oss til noe stort og tungt før vi vet hva som faktisk vil vokse frem.
Hvem er fellesskapet for?
Fellesskapet er først og fremst tenkt for tidligere studenter ved Nordisk Yoga & Meditasjonsskole og tidligere Norsk Yoga og Meditasjonsskole.
Det kan gjelde tidligere studenter fra yogalærerutdanning, meditasjons- og mindfulnesslærerutdanning, videreutdanninger og andre lengre fordypningsløp ved skolen.
Etter hvert kan det også være aktuelt å åpne for andre som står nær skolens praksis, verdigrunnlag og fellesskap, men utgangspunktet er tidligere studenter.
Hva slags roller trengs?
Hvis dette skal bli levende, trenger vi noen mennesker som ønsker å bidra i konkrete roller. Disse rollene kan være en del av en formell forening, men de kan også være uformelle roller i et alumnifellesskap eller en koordineringsgruppe.
Det kan for eksempel være:
Koordinator / styreleder / kontaktperson
En person som hjelper til å holde oversikt, samle trådene og eventuelt kalle inn til møter.
Økonomiansvarlig
En person som kan ha oversikt over eventuell kontingent, Vipps, betalinger, felles økonomi eller enkle regnskapsspørsmål hvis dette blir aktuelt.
Kommunikasjonsansvarlig
En person som kan hjelpe til med informasjon, e-post, grupper, kalender, nettside eller annen enkel kommunikasjon.
Ansvarlig for digitale samlinger
En person som kan koordinere eventuelle Zoom-timer, delingskvelder eller digitale praksissamlinger.
Ansvarlig for fysiske samlinger
En person som kan være med å undersøke muligheten for fysiske praksiskvelder, for eksempel i Oslo eller andre steder.
Lærere og bidragsytere
Tidligere studenter som ønsker å holde enkel praksis, meditasjon, yogatime, delingskveld eller faglig bidrag.
Vanlige medlemmer og deltakere
Mennesker som ønsker å delta, støtte, dele erfaringer, komme med ideer eller bare være en del av fellesskapet.
Alle trenger ikke gjøre mye. Noen kan bidra litt. Noen kan bidra mer. Noen kan bare være med. Det viktige er å se om det finnes nok felles energi til at dette ikke blir noe én person skal bære alene.
Forholdet til kullfellesskapene
Mange utdanningskull har hatt sine egne sterke fellesskap. Det ønsker jeg ikke at et alumnifellesskap skal erstatte.
Hvert kull kan fortsatt ha sine egne WhatsApp-grupper, samlinger, reunioner og indre kontakt. Det nære fellesskapet i et kull er noe eget og verdifullt. Et alumnifellesskap kan heller bli et større rom ved siden av dette – et sted der mennesker fra ulike kull kan møtes, inspirere hverandre og dele praksis på tvers. Slik kan vi ha begge deler: det nære kullfellesskapet og det større alumnifellesskapet.
Broen fra student til lærer
Et viktig formål med alumnifellesskapet kan være å støtte overgangen fra student til lærer.
Mange er ferdige med utdanningen, men kjenner kanskje fortsatt på usikkerhet rundt det å begynne å undervise. Hvor begynner man? Hvordan får man erfaring? Hvor kan man øve? Hvordan finner man sin stemme som lærer? Hvordan kan man holde kontakten med praksisen, også når hverdagen kommer?
Et alumnifellesskap kan bli et trygt sted å vokse videre – ikke som en prestasjonsarena, men som en støttende ramme der tidligere studenter kan få prøve seg, dele erfaringer, holde enkle timer, få inspirasjon og kjenne at de ikke står alene.
Et mulig større perspektivPå lengre sikt kjenner jeg også på en større visjon. Yoga, meditasjon, pust, bevissthet, indre arbeid og helhetlig livsforståelse berører mange menneskers liv på dype måter. Kanskje kan det en gang i fremtiden vokse frem et bredere yoga-, meditasjons- og livssynsfellesskap eller en større paraplyorganisasjon som samler ulike mennesker, praksiser og miljøer.
Men det er ikke der vi trenger å begynne. Det første steget er mye enklere: å se om tidligere studenter ønsker å samles i et levende, jordnært og ryddig alumnifellesskap – et fellesskap for praksis, inspirasjon, videre læring og mennesker som har delt en vei, og som kanskje ønsker å la denne veien fortsette på nye måter.
Første konkrete steg
Første konkrete steg er et digitalt oppstartsmøte:
Onsdag 20. mai kl. 20.00–21.00 på Google Meet
https://meet.google.com/hhi-uzfv-byo
På møtet kan vi snakke om hva vi ønsker at et alumnifellesskap skal være, om vi ønsker en formell forening eller et mer uformelt nettverk i første omgang, hvilke aktiviteter som kunne være aktuelle første år, hvem som kunne tenke seg å bidra, hvilke roller vi trenger, og om vi eventuelt skal gå videre til et formelt stiftelsesmøte.
Dersom det finnes nok interesse, og noen ønsker å tre inn i konkrete roller, kan neste steg være å enten etablere en enkel koordineringsgruppe eller stifte en enkel alumniforening med vedtekter, styre og et første prøveår.
Dersom det ikke er nok interesse til en formell struktur akkurat nå, kan vi likevel la tanken leve videre som et mer uformelt alumninettverk.
Min invitasjon er enkel: La oss undersøke om det finnes nok liv, interesse og felles vilje til å skape et alumnifellesskap sammen.
Jeg kan gjerne ta initiativet og bidra med ramme, retning og faglig støtte. Men hvis dette skal bli levende, må det bli noe flere av oss bærer.
Varm hilsen
Ragnar
Nordisk Yoga & Meditasjonsskole